Wednesday, February 27, 2013

Nota Hati Seorang Siswi..T_T

Kerna aku seorang siswi,
I want to be what I want to be,
Azam dikunci sepenuhnya...no backward anymore,
Langkah bermula setapak demi setapak... hinggakan berlari tanpa peduli manusia kanan dan kiri,
Namun, aku bukan begitu...,
Siapa yang redup jalannya... pasti ku cuba lukiskan pelangi sepanjang perjalanannya,
Because we're Muslim,
need to complete each other...never left a friend behind us,
is it right?.

Hari-hari ku ditemani 3 in 1,
Yakni, Al-Quran, diari dan kitab,
eh, kenapa hanya 3? bukannya 10 atau 20?
Senyum ku sendiri, kamu belum mengerti wahai sahabatku...,
Apa yang telah ku alami sekarang.

Panjangnya cerita ini,
Hingga tinta lautan Nil pun belum tentu mencukupi,

Kerana menjadi seorang siswi,
Kadang-kala membuatkan hati merasa sesak bagaikan ribuan...bahkan jutaan manusia bersesakan dalam "kotak" dunia,
Aku merasakan seolah-olah tersepit antara 2 benua,
Kalam membisu,
langkah ku kaku,
bagai masa terhenti tika itu,

Dikala itu, En Prob. menyapa sinis dalam hatiku,
" macam la kau kuat sangat, sekali ku "tampar" dengan ujian dunia baru kau tahu, mengalah la"
Air mata kekesalan mulai meruntun keimanan di hati yang hanya tinggal senipis dedaunan hijau.

Kini aku punya satu hati,
tolong jangan dihancurkan,
tolong jangan dipermainkan,
kerana aku siswi biasa...masih berusaha menjadi luar biasa.

Beribu bintang di langit...ku kira adakah aku salah satu daripadanya ? ,
Ku lihat bulan terang sinarnya...adakah aku sinaran itu ? ,
Ku lihat matahari panas membahang... adakah aku setegas itu? ,
Ku lihat ombak beralun kencang...adakah aku sekuat itu ? ,
Ku lihat awan berarak biru...adakah aku setenang itu ? ,

Tapi ku lihat diriku,
Adakah aku hambaMu yang bersyukur...?.


Nukilan,

_Master91_
0959 AM/ 27.02,13



No comments:

Post a Comment